VEELGESTELDE VRAGEN

  • ALGEMEEN
    • Wordt de Corporate Kaart overal aanvaard?

      Jazeker, omdat ze worden uitgegeven door Visa en/of Mastercard, zijn ze wereldwijd aanvaard.

    • Zijn er kosten verbonden aan betalingen met de kaart?

      Betalingen binnen de eurozone zijn gratis. Buiten de eurozone geniet u van een heel voordelige wisselkoers. Meer details vindt u in de prijslijsten beschikbaar bij de documenten.

    • Op mijn maandelijkse uitgavenstaat wordt een transactie vermeld die ik niet heb uitgevoerd. Hoe kan ik deze betwisten?

      De betwistingsformulieren per kaart zijn beschikbaar op onze website onder Documenten. U dient het formulier in te vullen, te ondertekenen en terug te sturen naar BCC Corporate, Keizerinlaan 66, 1000 Brussel, België.

    • Mijn persoonlijke situatie is veranderd (nieuw adres, nieuwe bankrekening, …). Kan ik dat melden?

      Elke wijziging in uw persoonlijke situatie moet onmiddellijk worden gemeld aan onze klantendienst. Via onze contactpagina kunt u de voor u meest geschikte manier om contact met ons op te nemen.

    • Wat moet ik doen in geval van verlies of diefstal van mijn Corporate Card?

      Bel onmiddellijk Card Stop op +32 (0) 2  400 37 90, 24 uur op 24, 7 dagen per week. Dit is het enige nummer dat u moet gebruiken: uw kaart wordt wereldwijd onmiddellijk elektronisch geblokkeerd. Noteer het dossiernummer dat u krijgt toegewezen en hou het goed bij. Er worden onmiddellijk een nieuwe Corporate Card en geheime code (pincode) aangemaakt en verstuurd naar het adres dat in ons systeem geregistreerd is.

    • Waar worden mijn kaart, pincode en uitgavenstaten naartoe gestuurd?

      Afhankelijk van de contractuele overeenkomst met uw werkgever voor een van onze bedrijfsoplossingen, zullen de bedrijfskaart en de pincodecode naar het bedrijfsadres worden gestuurd onder de aandacht van de programmabeheerder of het adres van de kaarthouder zoals geregistreerd in onze systemen. Geniet u van een van onze consumentenoplossingen, dan wordt deze informatie verzonden naar het adres dat vermeld staat op het aanvraagformulier. U ontvangt eerst uw Pincode-code per post, gevolgd door de kaart een paar dagen later. De verklaringen zijn online beschikbaar via MyWebReporting (kosteloos). Als u niet online bent geregistreerd, worden er kosten in rekening gebracht om uw papieren afschriften op uw privé-adres te ontvangen.

    • De vervaldatum nadert. Moet ik een nieuwe Corporate Card bestellen?

      Al onze kaarten vervallen na 5 jaar. Een viertal weken voor de vervaldatum wordt automatisch een nieuwe kaart aangemaakt en verstuurd naar het adres dat in ons systeem geregistreerd is. U moet dan de vorige kaart vernietigen.

    • Waar kan ik mijn pincode wijzigen?

      U kan uw pincode wijzigen aan iedere bankautomaat van ING, AXA, Crelan en Argenta, alleen in België. U kan de kantoren van deze banken vinden via de volgende links: ING - AXA - Crelan - Argenta

    • Hoe kan ik de kredietlimiet op mijn Corporate Card verhogen/verlagen? Kan dat definitief of tijdelijk?

      Elke wijziging van de kredietlimiet van uw Corporate Card moet schriftelijk worden ingediend. U kunt een e-mail sturen naar services@bcc.airplus.com. Zorg ervoor dat u uw naam, klantreferentie (beginnend met CH), vervaldatum vermeldt en of de wijziging permanent of tijdelijk moet zijn (voeg de periode toe). Als u houder bent van een bedrijfskaart met privéaansprakelijkheid, verzoeken we vriendelijk om u een kopie van uw identiteitsbewijs en een bewijs van inkomsten toe te voegen.

      Heeft u dringend een limietverhoging nodig tijdens uw reis in het buitenland? Bel onze klantenservice onmiddellijk op +32 (0) 2 400 37 90.

    • Hoe vraag ik een Corporate Card aan?

      Als u als bedrijf geïnteresseerd bent in een van onze bedrijfsoplossingen, vult u dit contactformulier in.
      Is uw bedrijf al geregistreerd als klant van BCC Corporate, neem dan contact op met uw programmabeheerder om u aan te melden.

      Geïnteresseerd in een van onze consumentenoplossingen? Voor meer informatie en het aanvraagformulier, selecteert u de kaart van uw keuze: Brussels Airlines Miles & More Mastercard of Mastercard Gold.

    • Hoeveel geld kan ik afhalen?

      Afhankelijk van de contractuele overeenkomst met uw werkgever werd de geldafhaalfunctie geactiveerd of geblokkeerd. Als de functie geactiveerd is, kan u maximaal € 600 per 4 opeenvolgende dagen afhalen aan een geldautomaat of een bankloket. Geldopname in een wisselkantoor is beperkt tot het bedrag van uw kredietlimiet.

    • Hoe activeer ik de domiciliëring/automatische incasso van mijn uitgaven?

      Het SEPA-formulier voor automatische incasso is beschikbaar voor elk type kaart in onze documentsectie. Vul dit document in en stuur het naar:
      BCC Corporate NV / SA - Klantenservice, Keizerinlaan 66 Boulevard de l'Impératrice, B-1000 Brussel, België of sepamandates@bcc.airplus.com

    • Ik ben mijn pincode vergeten of verloren, kan ik een nieuwe krijgen?

      Neem contact op met de klantendienst van BCC Corporate op het telefoonnummer +32 (0) 2 400 37 90 en vraag om een nieuwe geheime code (pincode). Uw nieuwe pincode wordt binnen 5 werkdagen verstuurd naar het adres dat in ons systeem geregistreerd is. Om uw nieuwe pincode te activeren, moet u eerst een transactie uitvoeren in België (geld afhalen of in een winkel) vooraleer u uw kaart in het buitenland kan gebruiken. Vervolgens kan u uw nieuwe pincode veilig gebruiken voor al uw transacties wereldwijd.

    • Ik heb een vraag over mijn uitgavenstaat, waar kan ik hiervoor terecht?

      Op het telefoonnummer +32 2 400 37 90 kan u onze klantendienst alle vragen stellen over uw uitgavenstaat, jaarlijkse kosten, betalingen,... Onze klantendienst kan u ook contacteren via het e-mailadres services@bcc.airplus.com.

    • Ik heb een e-mail ontvangen waarin naar mijn kredietkaartgegevens worden gevraagd. Wat moet ik doen?

      Regelmatig circuleren er e-mails (zogenaamde 'phishing' e-mails) waarin persoonlijke kredietkaartgegevens worden gevraagd. Reageer NIET op deze e-mails en klik NIET op de link die ze bevatten. BCC, Mastercard of Visa vragen NOOIT vertrouwelijke kaartgegevens via e-mail. Als u toch op de link hebt geklikt, bel dan onmiddellijk Card Stop op het nummer +32 (0) 2 400 37 90  om uw kaart te laten blokkeren. Reageer niet op zulke e-mails en meld het aan de Federale Politie via www.ecops.be. Meer informatie over hoe u zich kan beschermen tegen frauduleuze e-mails, vindt u op www.safeinternetbanking.be.

    • Ik wil mijn Corporate Card annuleren. Welke procedure moet ik volgen?

      Corporate Kaart houders die hun kaart willen annuleren, moeten dat aan BCC Corporate meedelen via e-mail services@bcc.airplus.com. We verzoeken u vriendelijk om uw naam, het klantenreferentienummer (beginnend met CH), de vervaldatum en de reden waarom u de kaart wilt opzeggen te vermelden. Breng ook de programmabeheerder binnen uw bedrijf op de hoogte.

    • Ik zou gebruik willen maken van de reisbijstandsverzekering. Hoe ga ik te werk?

      Bent u bagage kwijt of heeft ze vertraging opgelopen, vul dan een aangifteformulier in en stuur het naar de verzekeringsmaatschappij (AIG). U vindt het adres op het formulier. Zij doen het nodige en houden u op de hoogte. De aangifteformulieren voor de verzekering kunnen worden gedownload bij onze Documenten

    • Mijn Corporate Card is beschadigd. Hoe kan ik een nieuwe krijgen?

      Onze klantendienst stuurt u een nieuwe Corporate Card, met hetzelfde kaartnummer als uw beschadigde kaart. Hiervoor zal u een bedrag van € 25 worden aangerekend. U kan onze klantendienst bereiken op het telefoonnummer +32 (0) 2 400 37 90 of via het e-mailadres services@bcc.airplus.com.

    • Kan ik als programmabeheerder transacties en privé-informatie van de kaarthouders bekijken?

      In overeenstemming met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming kan BCC Corporate aan programmabeheerders niet langer informatie vrijgeven over Visa/Mastercard Corporate Cards met privé-aansprakelijkheid. Voor alle vragen of wijzigingen moet de kaarthouder zelf met onze klantendienst contact opnemen op het nummer +32 (0)  2 400 37 90 of via e-mail: services@bcc.airplus.com. 

    • Kan ik als kaarthouder of programmabeheerder toegang krijgen tot een online portaal?

      Als kaarthouder of programmabeheerder kan u toegang krijgen tot 'MyWebreporting', het online portaal van BCC.
      Via deze link komt u terecht bij alle vragen en antwoorden over dit thema.

  • 3D SECURE
    • Tijdens de authenticatie kan ik de datum van de laatste transactie zien. Waarom is dat zo?

      Dit is de datum waarop u voor het laatst verbinding heeft gemaakt met de server die de authenticaties valideert. Aan de hand van deze informatie kan u nagaan of van uw kaart misbruik werd gemaakt.

    • Hoe kan ik de taal van het authenticatiescherm wijzigen?

      U kan de taal op het authenticatiescherm niet zelf wijzigen, neem daarvoor contact op met de klantendienst van BCC Corporate op + 32 (0) 2 400 37 90.

    • Hoe kan ik de taal van het registratiescherm wijzigen?

      U kan de taal wijzigen met de knop onderaan het scherm. Zodra u een nieuwe taal heeft gekozen, wordt dat de standaardtaal.

    • Hoe kan ik mijn eerste online aankoop doen en welke persoonsgegevens moet ik invullen?

      Bij uw eerste online aankoop moet u zich registreren met de volgende gegevens: kaartnummer, vervaldatum, CVC-code (laatste 3 cijfers op de achterkant van uw kaart) en uw geboortedatum. Nadien moet u een persoonlijke code kiezen en een persoonlijke vraag uit een voorgestelde lijst beantwoorden.

    • Hoe weet ik of een website veilig is?

      Als u met Visa en Mastercard betaalt, controleer dan of de logo’s Verified by Visa/Mastercard SecureCode op de website staan. Gewoonlijk vindt u die op de betaalpagina.

    • Hoe beschermt 3D Secure mij?

      Als de handelaar een 3D Secure-betaalsysteem op zijn website heeft staan (met de logo’s “Verified by Visa” en “Mastercard SecureCode”), mag u zeker zijn dat uw kaartgegevens beveiligd zijn en dat de betaling pas verwerkt kan worden als u zichzelf heeft geïdentificeerd als de wettige houder van uw kaart. Als u zich niet identificeert, wordt de betaling geweigerd.

    • Hoeveel registratiepogingen heb ik?

      Tijdens de registratiefase heeft u 3 pogingen om de juiste gegevens in te voeren. Als u de persoonlijke code vergeten bent, kan u uw geheugen opfrissen met behulp van de persoonlijke vraag en het antwoord daarop. Als uw registratie na 3 pogingen mislukt is, kan uw aankoop niet verwerkt worden. In dat geval kan u terecht bij de klantendienst van BCC Corporate, die de situatie onmiddellijk kan rechtzetten, op het nummer +32 (0) 2 400 37 90.

    • Hoeveel kost deze dienst?

      Het gebruik van 3D Secure is gratis.

    • Wat is Verified by Visa / Mastercard SecureCode en waarom is dat veiliger?

      "Verified by Visa” en “Mastercard SecureCode” zijn diensten die Visa en Mastercard hebben ontwikkeld om ervoor te zorgen dat u als enige persoon online met uw kredietkaart kan betalen. In plaats van gewoon het nummer en de vervaldatum van uw kredietkaart mee te delen, moet u zich ook identificeren als de wettige houder van de kaart. Deze beveiliging heet 3D Secure.

    • Zal ik mij altijd moeten identificeren?

      Ja, ongeacht wanneer de website van de handelaar zich bij het 3D Secure-programma heeft aangesloten, u zal zich altijd moeten identificeren. Als de handelaar nog geen lid is van het 3D Secure-programma, hoeft u zich niet te identificeren.